En härlig majkväll!

Tar med vattenflaskan och sätter mig i solstolen på altanen. Solen är framme. Tar fram skolböckerna inför morgondagens prov, men inser att det är ju faktiskt soligt ute och bestämmer mig för att lägga böckerna åt sidan ett tag. Äter en skål jordgubbar med mjölk. Somnar i solstolen. Pappa klipper gräset och doften av det nyklippta gräset får mig att somna snabbt och drömma mig bort (till Oktoberfest i München!). Vaknar av brosorna som bråkar om vem som ska klippa buskarna. Drömmer vidare och vaknar igen av att pappa ropar att det är mat.
Ännu mer jordgubbar, skratt och skitsnack med en utav de bästa vännerna på altan. Så ska det vara en härlig majkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0