Lördag

Skönt med helg igen!
Igår drog jag och Alex o spelade biljard. Otur som hon hade var det en kille som tryckte ihop hennes nyopererade käke, så det blev en spricka i benet :( vi fick åka in till akuten och kolla. Tycker synd om min snuttis :(

Idag iaf blir det stan en sväng med morsan och farsan och handla de sista Indiengrejorna osv. Nästa lördag åker vi!! shit, känns inte så, är faktiskt inte ens nervös än fast det är första gången jag ska flyga. Men eftersom jag känner mig själv så kommer nervositeten när jag väl står där och typ skriker ;)

Blir party ikväll också :D

Måndag

Är hemma och skriver på mitt internationella ekonomi arbete som ska vara inlämnat på fredag, så nu tar jag en liten paus.
Under helgen blev det lite party på fredagen. Började med tjejmiddag hemma hos Andrea med kycklingpaj och charader, trevligt trevligt. Sen drog vi 18-åringar ut (kom igen nu ni andra fyll 18!!!), sen efterfest och en efter-efterfest. Aldrig fel. Gick och la oss vid 7, men sov ändå inte bort hela dagen :O men kan ju säga att jag var riktigt trött. På lördagen blev det chips och dipp med Andrea. Men när vi senare ringde Alex och fick reda på att hon skulle ha fest blev det o slänga på sig lite smink och dra dit. Där satt vi och snackade och drack pepsi. Drog hem rätt tidigt. Nästa dag bar det av mot ÖB med tjejerna. Såg ett par asnygga skor på den där skoaffären brevid (kommer aldrig ihåg vad den heter) och plötsligt slog det mig att det kanske snart är dags o börja leta studenten kläder, skor osv för väntar man för länge får man bara trasorna..och det vill man ju inte. På eftermiddagen kom Simpan och vi snackade skit och drack kaffe som vanligt.
Snart är det även dags för Indien, det ska bli kul!

Fredag

Finns bara en sak o säga: FREDAG!!!!

Ikväll blir det middag (låter så vuxet o säga så..) hos Andrea med lite party skulle jag tro. Får se vad som händer under kvällen. Men först, skolan.

Tisdag

Skola igen (redan tisdag, wiho!). Aslång dag, men är väl lika bra att vänja mig eftersom jag slutar sent typ 4 dagar i veckan. Idag blir det iaf barteknik och det är fett roligt. Hoppas på en god banandaiquiri! Mmmmmmm, nu vaknade jag ;)

Mer party!

Efter helgens party är jag nu laddad för en hel skolvecka med det nya schemat (det suger!) så jag kan börja om på nytt igen till helgen ;P

Ölkväll med brudarna

Lördag!
Igår träffade jag tjejerna och vi drog och spelade biljard. Var assugen på att följa med globalisarna till stan och festa, men kunde inte :( men det blir troligtvis fest ikväll istället! Det gillar vi.
Ska in till stan om ett tag med Andrea och hämta Anna, om jag förstått det hela rätt.

Vart fan är mitt pass

Har varit hemma och softat hela dagen. Sket i skolan pga en fet håltimme som jag inte pallar. Men iaf ska iväg och spela biljard med Andrea snart, ska bli gött och komma utanför huset lite (haha shit vad läskit det låt!) men jag blir alltid så jäkla uttråkad av att sitta inne och glo. Mina "indienkläder" som jag beställde har kommit. Gött. Nu bara väntar jag på att min pass kommer tillbaka...om de nu gör det..

Min hälsokalender

Har äntligen fått min kalender som jag beställt från Topphälsa. Dock var den mindre än vad jag trodde den skulle vara (jag som älskar stoooora almenackor!), men den var bra ändå, så himla fullt upp lär jag ju inte ha att det inte finns plats o skriva. Stog lite hälsotips och grejer i den (den heter ju Kropp och Själ 2010). Så nu känner jag mig lagom gammal som till och med köpt en häslokalender. Men jaja, det är ju iaf bra ;D

Kom hem typ vid kl 18 idag eftersom jag hade barteknik (men det är det värt, har ALDRIG skolkat från bartekniken!), det är fett kul och sitter nu och bläddrar igen min barbok jag fick i julklapp. *vilken drink ska jag göra ikväll*, skoja.

Kaffe med Simpan!

Tjaa!
Idag började skolan igen på riktigt. Gick på tyskan och matten, sen fick det fan vara nog. Drog hem och drack kaffe med Simpan, satt vid datorn och skrattade åt olika blogginlägg. Hon har precis dragit sig mot bussen (SNÄLLA SIMPAN, LÅTSASPRATA I TELEFON! SITTER JU FAN HÄR O OROAR MIG!!!). Det var iaf trevligt. Vi planerade en returresa till Berlin till sommaren, det vore ju nice att dra dit några dagar efter studenten och festa loss lite, innan det "verkliga" livet börjar igen. För det är ju minsann kul där! Billig alkohol också! Hehe, och det gilar vi ju!
Ja fyfan kan knappt tänka mig att jag tar studenten i år. Ska bli jäkla gött (men ångrar fortfarande att jag inte skrev bitch på min mössa :(). Nu blir det linsgryta och disk. Ja usch vad livet kan vara jobbigt ibland, men vad vore vi utan det? :P

Aldrig kan man vara seriös heller.

Simpan framför facebook som vanligt :P och min katt i fönstret som aldrig kan lämna oss ifred!!

Berlin 2009/2010

Så nu är lovet slut och på måndag börjar skolan "på riktigt" igen. Började egentligen i fredags men var och tog vacctioner till Indien resan. Aj!
Ser faktiskt inte fram emot skolan sådär jättemycket som jag brukar efter lov. Visst det är skönt att vara tillbaka och träffa alla, men pallar inte plugga. Haha.
Var i Berlin under nyår så tänkte skriva lite om det.

29 december
Slaggar hos Simone och har sovit i sisådär två timmar innan det är dags att dra sig upp igen och vänta på stadsbussen som skulle föra oss till busstationen. Allt är clear och vi sitter på bussen och är taggade till tusen (trots att klockan är 7.15 på morgonen). Men! Vid Willys stannar bussen och vi tittar frågande (och panikslagna!) på varann och muttrar över vad som händer. Hör att busschaffisen pratar i sin "busstelefon" och att folk börjar snacka där framme i bussen och jag blir mer stressad (=förbannad). Går fram till chaffisen och frågar vad som händer; får ett otrevligt svar om att det är något fel på motorn (eller vad det nu var för fel) och att vi måste stå kvar och vänta, det finns heller inga extrabussar att sätta in. Men jag och Simone bestämmer oss för att kliva av och ringer till morsan. Vad tror ni händer då? Jo bussen åker iväg in mot stan. Fatta vad förbannad jag blev! Men det var tur att morsan kunde komma annars vettefan hur det hade gått.
Vi sitter på bussen mot Jönköping och tiden är hur dryg som helst. Fördriver tiden med att äta. Är framme i Jönköping och vi har lite tid över tills bussen gåt så vi går till Graffiti Cafe och tar en fika. Åker bussen till Malmö och eftersom vi vid det laget är experter på bussresefördrivar-tid går det fort fram till malmö, där vi drar till Sibylla (hur stavas det ens?) och käkar fet hamburgare. drar sedan in till torget och möts av ett stort vitt vackert paris hjul, så vi leker lite turister och fotar och beundrar. Bestämmer oss för att åka ett varv och det var trevligt.
Sedan sitter vi på bussen ner mot Berlin. Får åka färja någonstans i Danmark till Tyskland.
30 december
Trötta och slitna efter en lång bussresa anländer vi till Berlin ZOB med rufsiga kalufsar. Blir osäker först om vi vverkligen hittat rätt (bussen gick ju ända ner till Prag) eftersom stationen såg så oerhört liten ut. Såg ut som om det skulle kunan tillhöra Kil. Men vi var rätt. Äntligen framme i Berlin. Köper turist-åka-sbahn-och-allt-annat-kort och drar iväg till stället där vårat Hostel ligger. Hittar ett trevligt Bräckeri (eller vad det nu heter) på vägen och smiter in och tar en kaffe och smörgås (elr nja smörgåsar för min del hehe). Sedan drar vi till Hostelet, checkar in och sover några timmar. Efter några timmars sömn drar vi till Alexander platz och käkar på en restaurang (var där första gången jag var i Berlin, fast då drack vi drinkar). Det var meningen att vi skulle gått runt och kollat lite i affärer. Men rykten om Happy hour i baren på vandrarhemmet fick oss att ändra riktning (rätt fort). Blir helt till oss av alla PERFEKTA priser i baren. Jag menar 1,25 för en stooooor öl. Inga pluttglas här inte. Helt sjuk vad allt var billigt. Träffade tre Sydafrikanska killar som vi hängde med under kvällen. Rätt coolt faktiskt, det är ju inte ofta man träffar Sydafrikaner faktiskt. Efter några jägershots och thriller är vi sugan på lite dans och jag styr laget mot Matrix (otroligt att jag verkligen kom ihåg vart detr låg), en nattklubb vid Waschauerstrasse. Tjejerna kommer in gratis och vi tänker: "gött, sparar pengar till mera öl". Men på Matrix är de inte snåla, utan vad man än beställer i baren får man en på köpet! Perfekt. Lite svaga minnen från och med där, men folk dansade i burar och jag råkade sätta mig och röka i en rökfri bar (inte lätt att hitta till smokersbaren när alla barer ser likadana ut). på vägen hem stannar vi och köper tysk korv (Bratwurst?) och fylleäter. Sedan hem och slagga.
31 December
Det knackar på dörren, jag rusar upp och gapar "gaaaah, faaaaan!". Simone smygkikar och undrar va fan jag håller på med när jag går upp och ställer mig mitt i rummet och sedan tillbaks till sängen. Jag trodde vår dörr till rummet var öppen så jag sprang upp och skulle stänga och tänkte "fan har vi sovit med öppen dörr, folk måste ha sett oss när vi sov". När jag sedan upptäckte att dörren faktiskt var stängd och att det var housekeeping som knackade gick jag till sängs igen och somnade om. Helt sjukt, det värsta var ju att jag typ var vaken när detta hände. Okej om man typ halvsov. Men...vaken liksom! haha. Missade frukosten och jag var förtvivlad (jag som ville ha kontinental buffe - vilket det verkligen inte var haha) och gick direkt till närmaste matställe och käkade burgare. Åkte sedan till Ostkreuz och det är verkligen ett sånt mysigt ställe om man vill ha lite lugn. Skulle lätt kunna tänka mig att bo där, verkligen älskar det! ÄLSKAR DET! Vi gick till "starka drinkar"-stället och beställde en drink innan vi sedan drog tillbaks till vandrarhemmet för Happy Hour. Drog några dricka och sen begav vi oss mot Brandenburger Tor. Väl där köper vi oss en varsin öl vid stånden som står vid gatukanten (ölstånd vid gatan, kan det inte finnas det utanför mig också?) och de finns verkligen överallt. Alltså jag fattar att det var för att det var nyår men ändå, varför har vi inte också så? Man skulle ju lätt tjäna på och lura massa fulla människor att köpa öl sådär innan tolvslaget (och ännu mer efter kanske). Iaf efter ett tag insåg vi att vi stod på fel sida och vi bestämmer oss därför att åka med S-bahn, men eftersom vi inte kommer ner till stationen eftersom det är förbannat mycket folk (överallt!!!) så vi får helt enkelt gå. Frusna och livrädda (iaf jag) för alla flygande raketer som folk verkar slänga lite vart de känner för bestämmer vi oss för att invänta tolvslaget en bit bort från Brandenburger Tor (man ser inte själva Brandenburger Tor därifrån men vi såg iaf fyverkerierna). Nu i efterhand ångrar jag mig faktiskt att jag inte stod närmare och fick se allt, men hellre missa det än å få en fet raket i huvudet. Efter tolvslaget bestämmer vi oss för att åka till Berghain. Efter lite vilsna vägar hittar vi det tillsut. men det konstiga var ju att shit vad lugnt det var utanför. I Sverige hör man ju att det är en nattklubb i närheten en bra bit ifrån. Men där, man blev ju till och med förvånad "är det här verkligen en av Berlins populäraste nattklubbar". Herregud. Stod iaf i kö i minst 1,5 timme. Tjuvlyssnade på svenskar framför oss i kön som vi sedan började snacka med. Dock kom ingen av oss in varken vi eller dom. Ett tips om ni ska till Berghain: se till att inte hamna bakom ett par fulla svenskar i kön för jag lovar då är det kört. Vakten tror att du är precis likadan som dom. Men aja, jag släpper det där nu! hehe. Vi blev trötta på hela skiten och bestämmer oss för att dra oss hemmåt. Simpan är trött men jag tvingar med henne en sista gång till baren på hostelet. Dock var det inget röj alls så vi går till sängs rätt tidigt (typ kl 3) och båda stämmer in på att det ska bli skönt att vila ut lite.
1 januari 2010
Vaknar sent och jag börjar lacka för att vi missade frukosten IGEN och att jag inte får några bacon! Sitter mest och softar och snackar skit på rummet ändå tills våra kurrande magar inte klarar att vara utan mat längre. Drar till närmaste pizzerian och käkar. Drar sedan tillbaka till rummet och fixar oss. på kvällen bär det av mot baren och Happy Hour priser. Hade tänkt gå på rockklubbar den sista kvällen men det slutade med att vi träffade svenskar som vi hängde med hela kvällen. Blev iaf en jädrans sen natt/morgon, tror jag fick sova en timme innan man skulle upp och klarar av hela dagen igen.

2 Januari
Hinner ner till frukosten och dricker vatten. Frukosten var för övrigt inte alls kontinental buffe. Bestod av smörgås och chokladflingor. Inga fel med det, men varför kalla det kontinentalfrukost? Jag som hade hoppats på bacon! Hela dagen går vi runt som ett par sletna ugglor och är halvt påväg att somna till vid varje hörn. Kändes så i alla fall. Bussen hemmåt går vid 21.30 på kvällen så vi åker S-bahn hela dagen eftersom vi var tvugna att checka ut från vandrarhemmet vid 10 på morgonen.
Sammanfattning:
Berlin var så förbannat kul. Vill verkligen tillbaka. Det jag INTE gillar med Berlin är att folk går runt och snyter sig offentligt överallt. Överallt. Helt otroligt. till och med på restauranger! Men det är väl bara jag som är en färslig svenne? dessutom klär dom ju verkligen inte upp sig. Hade förväntat mig lite snyggt mode och fräscha tyska grabbar. Men.. Inte ens på nyår klädde de upp sig! Haha. Köpte förresten med mig Monin hem från Berlin (typ drinkmixers, utan alkohol) med jordgubb och kokos. Blev helt till mig när jag såg det på hyllan. Sträckte mig efter dem och höll på att riva ner hela hyllan haha!
funderar på att dra tillbaka till sommaren eller något liknade. Älskar verkligen Berlin och kan varmt rekommendera Generator Hostel Berlin. Ett jätteroligt vandrarhem om man är lite partysugen. Passar även dom som helldre slaggar om kvällarna. Haha bara för att berätta så hamnade jag med på en bild på Hostelets hemsida haha, pinsamt!

Lång inlägg det blev! För och se bilder kolla fb eller bdb.